Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ironie v TV talk show
Ježková, Klára ; Hirschová, Milada (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá ironií v populárním televizním žánru, zábavné talk show. První část definuje základní pojmy, se kterými pracujeme (veřejná komunikace, kooperační princip, zdvořilost, ironie). Ve druhé části je charakterizován mediální dialog, konkrétně talk show. Třetí část se zabývá konkrétní talk show veřejnoprávní televize, Všechnopárty. Na vybraných ukázkách zkoumá, jak ironie v pořadu funguje, jak se projevuje a jak je účastníky talk show využívána. Základním zjištěním práce je, že ironie se ve Všechnopárty využívá jako komunikační hra, z největší části jako specifická varianta ironie, tzv. škádlení (banter). Jde o komunikační jednání popsatelné jako předstírané ohrožování tváře komunikačního partnera nebo tváře vlastní, resp. o komunikaci záměrně a pro diváka průhledně porušující Leechovy zdvořilostní maximy (nejč. maximu taktu a maximu skromnosti). Ve Všechnopárty je škádlivá ironie využívána jako zábavný prvek zvyšující atraktivitu pořadu pro diváky a účastníci talk show se na ní obvykle vědomě podílejí. KLÍČOVÁ SLOVA komunikace, mediální dialog, talk show, kooperační princip, zdvořilost, ironie, škádlení
ŠIKANA JAKO SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝ JEV NA PRVNÍM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY
HRUŠKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany jako sociálně patologickým jevem na prvním stupni ZŠ. Teoretická část bakalářské práce se zabývá agresí a agresivitou jako základním prvkem šikany, vymezením pojmu šikana a objasněním původu slova z pohledu různých autorů. Současně jsou zde popisovány vývojové stupně šikany, druhy či formy šikany a možnosti její prevence. Závěr teoretické části práce je zaměřen na zákony a organizace zabývající se problematikou šikany. Cílem práce je zmapovat, jaké zkušenosti mají se šikanou žáci druhých a čtvrtých tříd na ZŠ, kde se šikana nejvíce vyskytuje a jakým způsobem je žákům ubližováno. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Pro kvantitativní výzkum byly zvoleny dvě školy, z nichž jedna škola se nachází v obci a druhá ve městě. Praktická část je tvořena výzkumným šetřením, které bylo provedeno na dvou ZŠ a zúčastnilo se jej celkem 100 respondentů. Výsledky výzkumného šetření jsou graficky znázorněny a vyhodnoceny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.